Online adverteren voor retail (SEA)

Search Engine Advertising (SEA), is een betaalde vorm van adverteren. SEA speelt een cruciale rol voor retailers die een versterkte online aanwezigheid willen. Betaalde advertenties binnen Google gaan over het platform Google Ads, voorheen bekend als Google Adwords. Wat je precies met betaald adverteren en Google Ads kan leggen we je graag uit.

Waarom wil je als retailer online adverteren?

Consumenten shoppen steeds meer online wat online zichtbaarheid belangrijker maakt

Doelgericht adverteren op jouw doelgroepen wat resulteert in een hoge CTR

De resultaten van de campagnes zijn makkelijk meetbaar en goed te analyseren

icon

Google Ads heeft het hoogste ROI percentage van alle betaalde kanalen

Retailers helpen groeien met online adverteren

Wij helpen retailers met het opzetten, beheren en optimaliseren van online advertenties via Google Ads. Daarnaast werken wij als verlengstuk van jouw organisatie waarbij we ook veel waarde hechten aan het delen van onze kennis met onze retail klanten. Op die manier kunnen we samen groeien.

Advies en consultancy

Bij Multiply vinden we het belangrijk dat de klant altijd op de hoogte is van de werkzaamheden die wij uitvoeren. Daarom plannen wij regelmatig een (video)call in om de resultaten te bespreken en onze optimalisaties toe te lichten.

Campagnebeheer

Ook zetten we nieuwe campagnes op en optimaliseren we bestaande. Samen met jou analyseren we de resultaten van jouw Google Ads campagnes. We richten de campagnes in en zorgen dat deze goed blijven draaien

Retail trends & ontwikkelingen

Als retailer bevind je jezelf in een zeer snel veranderende en vooruitstrevende branche. Als retailer is het soms lastig om up-to-date te blijven met deze ontwikkelingen. Om voor jou de beste resultaten te behalen houden wij de nieuwste retail trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.

Budgetbeheer

Door onze ervaring weten we precies wanneer we welke marketing euro op welk moment ingezet moet worden zodat deze niet verloren gaat. Jij bepaalt het budget, wij geven advies. Op deze manier zorgen we er samen voor dat we de meest efficiënte resultaten halen. 

Google Ads

Wat is Google Ads?

Google Ads is een betaalde vorm van de functies binnen Google, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een organische vorm als Google Mijn Bedrijf. Door gebruik te maken van Google Ads adverteer je specifiek op zoektermen, wat betekent dat je advertentie wordt getoond aan internetgebruikers die al op zoek zijn naar jouw product of dienst. Dit maakt het adverteren effectiever omdat je richt op een doelgroep die al interesse heeft getoond.

Bij Multiply hebben we verschillende Google Ads specialisten die in staat zijn om Google Ads-campagnes voor retailers op te zetten en te optimaliseren. Hierbij maken we gebruik van slimme zoekwoordstrategieën, doeltreffende advertentieteksten en zorgvuldig budgetbeheer.

Wat is een Google Ads specialist?

Een Google Ads specialist is op de hoogte van alle updates binnen Google Ads en kent het programma door en door. Door het werken met verschillende partijen weet het team van Multiply als de beste wat er wel werkt en wat niet. Deze kennis passen wij toe bij al onze klanten voor een optimaal resultaat.

Door al jarenlang consultancy te geven op het gebied van Google Ads kennen wij deze tak van sport op het gebied van Retail als geen ander. Met deze ervaring zorgen we dagelijks voor resultaat bij verschillende ertailers als The Stone, COEF en OFM.


Hoe werkt Google Ads?

Bij het opzetten van een Google Ads-campagne concurreer je met andere adverteerders voor advertentieplaatsen. De kans op plaatsing hangt af van twee cruciale factoren:

  1. De concurrentie:
    • Hoe meer adverteerders zich richten op jouw zoekwoord, hoe groter de concurrentie.
    • Om deze te overtreffen:
      • Gebruik specifieke zoekwoorden om de concurrentie te verminderen.
      • Bepaal een optimale Cost per Click (CPC) in relatie tot de zoekterm.
  2. De kwaliteitsscore:

    • Google kent elke adverteerder een kwaliteitsscore toe, voornamelijk gebaseerd op eerdere campagnes.
    • Advertenties met een hoge klikfrequentie krijgen prioriteit.
    • Andere factoren zijn de pagina kwaliteit, zoekwoord relevantie en de SEO-score van de website.
    • Een hogere kwaliteitsscore leidt tot een lagere CPC en meer kans op advertentieplaatsing.


Microsoft Ads

Microsoft Advertising, voorheen Bing Ads, is een alternatief voor Google Ads en de tweede grootste zoekmachine wereldwijd. Het stelt retailers in staat om te adverteren op het Bing-netwerk, waaronder platforms zoals Bing, Aol en Yahoo. Hoewel het vergelijkbaar werkt met Google Ads, biedt Microsoft Ads het voordeel van minder concurrentie, wat doorgaans resulteert in hogere klikfrequenties en een aantrekkelijk rendement op investering (ROI). Voor adverteerders die streven naar doelstellingen met lagere kosten, kan Microsoft Ads een waardevolle toevoeging of alternatief zijn.

Multiply als jouw SEA-partner?

Ons team weet als geen ander hoe belangrijk online adverteren is voor retailers en merken. Ook worden we door onze partners erkend als retail specialist in SEA. Zo hebben we opnieuw de Google Premier Partner-status gekregen, zijn voor de 7e keer uitgeroepen tot Channable Gold Partner en zijn daarnaast Microsoft Advertising Select Partner.

Ook hebben we al vele mooie succesverhalen met klanten als The Stone, Coef en Only for Men. Wil jij net als deze retailers soortgelijke groei ervaren? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.