Ontwerpzondertitel1

Markets 

Marketplaces kunnen een hele goede manier zijn om jouw producten te aan te bieden via grote bedrijven en zo extra verkopen te genereren. Denk aan Marktplaats, Zalando retail of Bol.com als bekendste. Als aanbieder is het (met goede producten) een fluitje van een cent om te verkopen op dit soort platformen. Bol.com kent tegenwoordig ruim 55.000 aanbieders die al gebruik maken van het platform. 

Retailers helpen groeien door middel van marketplaces

Wij helpen retailers met marketing consultancy, bij onze consultancy hoort ook het breed aanbieden van jouw producten. We denken graag mee over hoe we jouw producten het best kunnen pushen, een marketplace kan hier een onderdeel van zijn. Op deze platformen kan jij jouw digitale etalage nóg breder aanbieden dan alleen via eigen platformen. Wij werken als verlengstuk van jouw organisatie waarbij we ook veel waarde hechten aan het delen van onze kennis met onze retail klanten. Op die manier kunnen we samen groeien.

Retail trends en ontwikkelingen 

Elk jaar houden wij de trends uit de retail sector bij. Wat we zien en horen passen we toe in onze dienstverlening en de kennis delen we met onze klant. Op deze manier kunnen we beter verklaren wat er gebeurt in de retail branche en of dit overeenkomt met de trends die we binnen jouw vakgebied zien. 

Retail trends & ontwikkelingen

Als retailer bevind je jezelf in een zeer snel veranderende en vooruitstrevende markt. In de retail branche is het soms lastig om up-to-date te blijven met deze ontwikkelingen. Om voor jou de beste resultaten te behalen houden wij de nieuwste retail trends en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Deze bespreken we met jou en we acteren hierop.

Groot bereik

Marketplaces trekken vaak miljoenen potentiële klanten aan, wat betekent dat verkopers toegang hebben tot een enorm publiek zonder zelf uitgebreide marketingcampagnes te hoeven voeren. Jouw producten zijn gewoon aanwezig op de website. Bij Multiply geven we advies over marketplaces en zorgen we voor de koppeling die het beschikbaar maakt.

Vertrouwen & geloofwaardigheid

Je kan als organisatie mee profiteren van het vertrouwen wat organisaties als Bol.com en Zalando hebben opgebouwd. Wanneer heb jij bijvoorbeeld voor het laatst onderzoek gedaan naar de aanbieder van een product op Bol.com? Mensen geloven in de betrouwbaarheid en kwaliteit die Bol.com biedt en zullen daarom sneller overstappen van overweging tot aankoop. 

Laag risico

Het risico verbonden aan het verkopen via Marketplaces is dat (de meeste) geen opstartkosten vragen. Hierdoor maak je een vliegende start en betaal je alleen commissie voor wat je daadwerkelijk verkoopt. Daarnaast is het simpel om producten up-to-date te houden met bijvoorbeeld een API koppeling van Channable. Op deze manier heb je er weinig kosten aan en geen omkijken meer naar. 

Hoe verkoop je via Bol.com?

Inmiddels hebben wij al jarenlange ervaring met het verkopen via Bol.com en dus kennis op het gebied hoe dit in zijn werking gaat. Als je via Bol.com wilt verkopen moet je 4 stappen doorlopen:

  1. Bol checkt of jouw aanbod geschikt is
  2. Jij maakt een verkoopaccount aan via het aanmeldformulier
  3. Activeer binnen 3 dagen jouw account
  4. Starten met verkopen
Wat zijn de servicevoorwaarden van Bol.com?

1. Artikelen dienen op tijd geleverd kunnen worden

Om de klanttevredenheid hoog te houden eist Bol.com dat 98% van haar producten op tijd geleverd te worden. Als aanbieder moet je er dus voor zorgen dat je de producten binnen 1-8 werkdagen kunt leveren. 

2. Annulering

Wanneer er in 1 week 3 of meer van jouw artikelen geannuleerd worden en het percentage annuleringen daarmee hoger is dan 2%, ontvang je een strike. Op deze manier houd Bol.com het productaanbod kwalitatief. 

3. Track & Trace

Bol.com vind het fijn als consumenten weten wanneer zij het pakketje kunnen verwachten. Daarom is het verplicht om een track & trace nummer toe te voegen, voor briefpost is dit niet verplicht maar wel sterk aanbevolen. 

4. Bereikbaar zijn voor de klant

Bol.com wilt dat jij telefonisch bereikbaar bent op werkdagen tussen 9:00 en 17:00, van alle belletjes die je krijgt dien je 90% van deze telefoontjes op te nemen. Mocht dit niet lukken, of je ontvangt in eerste instantie als vragen via andere platformen dien je deze binnen 24 uur te beantwoorden. 

5. Harde beoordeling

Ook word je door klanten beoordeeld, jouw cijfer moet minimaal een 8 zijn om te mogen blijven gebruik maken van het platform. 

6. Retouren

Bol wilt net zo graag als jij dat de producten niet retour komen. Hierom geeft Bol.com jou inzichten wat betreft het aantal retouren en hoe dit komt. Op termijn wordt er een verwacht retourpercentage vastgesteld en dit is jouw dynamische norm. Als je deze norm overschrijd word je per mail hierover geïnformeerd, dit heeft verder geen invloed op je prestatiescore. 

We hebben je aardig op weg geholpen op het gebied van Bol.com, mocht je toch nog vragen hebben, check dan onze blog over het verkopen op Bol.com.

      Stijgende populariteit 

      Marketplaces kent al jarenlang een stijgende populariteit, er wordt verwacht dat dit nog wel even zo blijft. Dat dit het geval is, is te danken aan de gebruiksvriendelijkheid, een marketplace maakt het mogelijk om alles wat je zoekt te vinden op één platform. Als consument ben je steeds meer op zoek naar gemak, zo ging vroeger iedereen naar de bakker, slager en de boer terwijl we nu allemaal in de supermarkt te vinden zijn. 

      Airbnb is een bekend voorbeeld, als je een huis in Italië zoekt kan je 100 sites afzoeken naar hét perfecte huis. Maar de kans is groot dat je op alleen de site van Airbnb een snel resultaat haalt. Zo werkt het ook met kleding op Zalando en nog veel meer andere producten op Bol.com en Marktplaats. 

      e5935010-6c75-4c25-9a67-ae4b922b1300

      Multiply als jouw agency?

      Naast het koppelen van jou met marketplaces hebben we ook nog veel andere diensten. Denk aan CRM, SEA, SEO en ook denken we strategisch mee.

      Ook hebben we al vele mooie succesverhalen met klanten als The Stone, Coef en OFM. Wil jij net als deze retailers soortgelijke groei ervaren? 

      Contact ons

      dsc_1530