86c3d04d-8c89-4f04-88b3-87f18d878740

Data Driven Marketing

Ben jij als retailer op zoek naar manieren om jouw marketingresultaten te verbeteren en je verkoop te verhogen? Dan is data gedreven marketing iets voor jou. Met data driven marketing maak je gebruik van data om betere beslissingen te nemen en gerichte marketingacties te ondernemen. Ontdek hoe je meer uit je marketing kunt halen met onze data driven marketing oplossingen.

Haal meer uit je marketing met data driven online marketing

Online marketing voor retailers is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Maar hoe weet je welke online marketingstrategie het beste werkt voor jouw bedrijf? Met data driven online marketing kun je aan de hand van data-analyse gerichte marketingacties ondernemen. Zo krijg je betere inzichten in het gedrag van je doelgroep en kun je je marketingstrategieën hierop inrichten. Wij bieden diverse oplossingen voor data driven online marketing, zodat jij meer uit je marketing kunt halen. Daarnaast krijg je met data driven marketing een beter beeld over hoe jij jouw digitale etalge het best kan inrichten. 

Onze werkwijze bij een fashion / mode retailer

Wij weten precies hoe we jullie moeten ontzorgen bij strategische vraagstukken en in de uitvoering van de strategie. Het ISTO-model (Inzicht, Strategie, Tactiek en Optimalisatie) helpt jouw organisatie de juiste strategie te formuleren en de uitvoering te perfectioneren. Het RACE-model (Reach, Act, Convert, Engage) stelt ons daarbij in staat om jullie doelgroep te identificeren en op basis van jouw klantreis de juiste kanalen in te zetten.

We kennen de waarde van data en streven er naar om altijd data-driven te werken. Dat betekent dat we op basis van data al onze beslissingen nemen. We benchmarken jullie prestaties en gebruiken die data om de strategie te voeden. We werken met geaccrediteerde specialisten en vatten onze resultaten samen in overzichtelijke dashboards die we in ons (twee)wekelijkse contactmoment presenteren, aangevuld door rapportages op maat waar nodig.

Haal het maximale uit jouw omnichannel data

Om écht het maximale uit jouw data te halen is het bevorderlijk om beslissingen te maken op basis van 100% complete omnichannel data. Een CDP (customer data platform) kan hierbij helpen, dit is een platform waar alle relevante data van jouw organisatie overzichtelijk wordt opgeslagen. Zo'n platform kan je dan weer gebruiken om efficiënt data in te zetten voor concrete marketing inspanningen. 

Met onze partner Datafuse werken wij naadloos samen en voorzien hierin door middel van slimme oplossingen. Datafuse combineert online- met offline data om zo een realistisch mogelijk beeld te krijgen van elke individuele klant. We werken met verschillende partijen die hun omnichannel data wél inzetten via Datafuse.

RACE-model

Het RACE-model (Reach, Act, Convert, Engage) stelt ons daarbij in staat om jullie doelgroep te identificeren en op basis van jouw klantreis de juiste kanalen in te zetten. Bij elke actie denken we na voor welke fase deze bedoelt is. 

Op deze manier ga je op basis van doelen gerichter te werk. Daarnaast hebben we bij elke fase een andere manier van benaderen zodat er haalbare doelen worden gesteld. 

cb39e6a8-2343-4c8e-8492-d169648a6623
63efc473-a678-4031-a900-9f35ed662425

ISTO Model van Multiply

Wij weten precies hoe we jou moeten ontzorgen bij strategische vraagstukken en in de uitvoering van de strategie. Het ISTO-model (Inzicht, Strategie, Tactiek en Optimalisatie) helpt jouw organisatie de juiste strategie te formuleren en de uitvoering te perfectioneren. We kennen de waarde van data en streven er naar om altijd data-driven te werken. Dat betekent dat we op basis van data al onze beslissingen nemen. We benchmarken de prestaties en gebruiken die data om de strategie te voeden.

Mulitply als jouw data driven partner?

Ons team weet als geen ander hoe je gericht data driven te werk gaat binnen de retailmarkt. Met onze marketing consultancy voor retailers helpen we je graag groeien. 

We hebben veel mooie succesverhalen met klanten als The Stone, Coef en OFM. Wil jij net als deze retailers soortgelijke groei ervaren? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Contact ons

dsc_0668_redone