xsensible

Implementeren van het RACE-model bij het meest comfortabele schoenenmerk ter wereld

Wat we inzetten
  • Data
  • Strategy
  • Paid
  • Display
  • RACE-model
Doelstellingen
  • Naamsbekendheid vergroten in de Benelux
  • Awareness creëren voor de nieuwste collecties
  • Verkoop van Xsensible schoenen boosten bij retailers
  • Implementeren van het RACE-model.
xsensible
Wie is Xsensible?

Xsensible is een Nederlands familie bedrijf. Geïnspireerd door de trends en looks van het seizoen, combineert de collectie fashionable schoenen met decennialange vakmanschap. Xsensible produceert ze op ambachtelijke wijze in hun twee state-of-the-art fabriekslocaties vlak buiten Porto in Portugal. Traditionele waarden met de nieuwste technieken gaan hier hand in hand. Dankzij hun balans concept en gepatenteerd stretchleer bieden ze een ultieme loopervaring aan de drager.

De oorsprong

Xsensible is een Nederlands schoenenmerk met inspiraties die ver buiten de landsgrenzen rijken. Zo is het Stretchwalker-concept ontwikkeld in Japan. Het land dat tradities en kennis in ere houdt voor het juiste evenwicht tussen lichaam en geest. De oorsprong van de Xsensible schoenen is dan ook gebaseerd op het balansprincipe van de traditionele Japanse slipper ‘Ippon-ba geta’.

Doelstelling

Xsensible heeft verschillende (online) doelstellingen geformuleerd. Als schoenenmerk is één van de doelstellingen het vergroten van de brand awareness, zodat een zo groot mogelijke doelgroep weet wie Xsensible is en waar het merk voor staat. Xsensible heeft echter niet een eigen online platform waar ze hun schoenen verkopen. Een tweede doelstelling is daarom ook om de verkoop bij hun retailers te boosten.

Aanpak

Met de marketingstrategie die we voor Xsensible hebben ontwikkeld, richten we ons op drie landen. Namelijk Nederland, België en Duitsland. Door de verschillende doelstellingen per land hebben we voor ieder land een eigen marketingstrategie ontwikkeld. Waar we ons in Nederland vooral richten op het opnieuw targeten van websitebezoekers die eerder interesse hebben getoond en het heractiveren van bestaande Xsensible klanten, richten we ons in (een deel van) Duitsland daarentegen voornamelijk op het creëren van naamsbekendheid.

Om dit op een effectieve en gestroomlijnde manier te doen, hebben we het RACE-model geïmplementeerd, wat staat voor Reach, Act, Convert, Engage. Hiermee dekken we de gehele customer journey af. In iedere fase van de customer journey hebben we daarbij ook een eigen doelstelling:

Reach: De doelgroep laten weten waar Xsensible voor staat.
Act: De doelgroep laten zien wat voor producten Xsensible heeft.
Do: De doelgroep tot conversie over laten gaan.
Engage: De doelgroep aansporen om op de hoogte te blijven van Xsensible.

Bij de verdeling van de marketingbudgetten hebben we rekening gehouden met de verschillende doelstellingen per land. Op die manier zijn we in staat om, per land, meer focus kunnen aan te brengen op de fase(s) die daar het meest belangrijk zijn. Daarnaast hebben we in Google Analytics verschillende doelen aangemaakt en deze gekoppeld aan Google Ads, zodat we deze per fase kunnen bundelen en koppelen aan de juiste campagnes.

We zetten zowel search- als displaycampagnes in om de juiste doelgroep met het juiste bericht en op het juiste moment te bereiken. Per fase van het RACE-model gebruiken we dan doelgroepen, call-to-actions, content en tactieken die zo goed mogelijk aansluiten bij de KPI's die we voor die fase in samenwerking met Xsensible hebben gedefinieerd.

"We zien Multiply als een extra online afdeling binnen onze eigen organisatie."

Thomas Krol - Marketing Coördinator Xsensible

De resultaten

Bij Xsensible is het totaal aantal gebruikers in 2021 gestegen met 68% gestegen ten opzichte van 2020. Het aantal terugkerende bezoekers is daarnaast met 47% gestegen. Ook het aantal bezoekers dat op zoek is gegaan naar een verkooppunt is fors gestegen, namelijk met 98%. De focus en inzet op Display heeft geresulteerd in een stijging van 65% in conversieratio en een stijging van 141% in behaalde doelen.

47%

stijging terugkerende bezoekers Nederland

359%

stijging aantal gebruikers België

147%

stijging nieuwe gebruikers Duitsland

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

''Direct, snel en duidelijk. Zeer flexibel en erg meedenkend met onze wensen en middelen.''

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

''Kennis van de online markt. Ook al opereren wij B2B, toch laat Multiply zien dat er veel kansen zijn om ons online te profileren.''

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

''Een vertrouwd gevoel. Veel kennis. De korte lijntjes zorgen voor een zeer prettige samenwerking.''

xsensible-zomer-2021_6_20220118_114151
xsensible-next-gen_5_20220118_114143
xsensible-heren_3_20220118_114132
xsensible-dames-heren_2_20220118_114131
xsensible-banner-case_1_20220126_171142
xsensible_juni_2021_1_20220118_114123