van-os-tassen-en-koffers-l

Versterking van de online & offline positie van familiezaak met 31 winkels

Wat we inzetten
  • Data
  • Performance
  • On-site
  • Branding
Doelstellingen
  • Online zichtbaarheid en vindbaarheid versterken
  • Meer campagnes draaien
  • Verhogen van het aantal bezoekers
van-os-tassen-en-koffers-l
Wie is Van Os tassen en koffers?

Van Os tassen en koffers opende in 1929 haar eerste lederwarenwinkel in Rotterdam. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een familiebedrijf met 31 winkels door heel Nederland. Met ruim 110 merken mogen ze zich een specialist noemen op het gebied van tassen en koffers.

De speerpunten 

De speerpunten van Van Os tassen en koffers zijn gericht op klantvriendelijkheid. Zo bieden zij een gratis inpakservice aan, gratis verzenden en retourneren en zorgen zij voor betaalmethodes zoals Afterpay.

Aanpak

Met de toenemende concurrentie is het van groot belang om ook online goed zichtbaar te zijn. In november 2016 begon de samenwerking tussen Van Os tassen en koffers en Multiply op online marketing gebied. Onderdeel van deze samenwerking zijn Data, Performance, On-site & Branding. Inmiddels draaien er tientallen campagnes op zowel Bing als Google op verschillende netwerken. Op deze manier zijn ze niet alleen aanwezig in het zoeknetwerk, maar worden ook display advertenties getoond om hun boodschap te verkondigen. 

Ook maakt Van Os gebruik van Store Visits waardoor we zowel offline als online de bezoekersstroom kunnen inzien. Op basis van de winkelbezoeken kunnen we calculeren of een advertentie rendabel is zowel on- als offline.

37%

stijging van de bezoekers

44%

meer pagina's bekeken op de website

5%

daling van het bounce-percentage