van-os-tassen-en-koffers-l

Verbeterde ROI door margegestuurde campagnes bij Rotterdams familiebedrijf Van Os Tassen en Koffers

Wat we inzetten
  • SEO
  • Social
  • Google Ads
  • Channable
Doelstellingen
  • Verbeteren van ROI
  • Verhogen van omzet
van-os-tassen-en-koffers-l
Wie is Van Os tassen en koffers?

Van Os tassen en koffers opende in 1929 haar eerste lederwarenwinkel in Rotterdam. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een specialist met 28 winkels door heel Nederland. 

Het 90- jarige familiebedrijf mag zich met 113 merken een specialist noemen op het gebied van tassen en koffers. Van Os heeft kwaliteit en persoonlijke aandacht hoog in het vaandel.

Uitdaging

Met een productaanbod van 113 merken heeft Van Os te maken met verschillende marges, inkoopvoordelen en belangen. De uitdaging was om het (online) marketingbudget zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten, rekening houdend met de marges op alle verschillende producten.

Aanpak

Al sinds het begin van onze samenwerking met Van Os Tassen en Koffers in 2016 streven we ernaar op de toenemende concurrentie voor te blijven door het aanzienlijk vergroten van de online zichtbaarheid. Ons initiële doel was gericht op een sterke aanwezigheid op Google en Bing, wat succesvol is gebleken. Na het behalen van dit doel hebben we onze online marketingstrategie uitgebreid met extra kanalen, waaronder social media, SEO en e-mailmarketingcampagnes.

Om het online marketingbudget zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten, hebben we in samenwerking met Van Os uitgebreid onderzoek gedaan naar de marges van alle producten in het assortiment. Nadat deze marges op merkniveau inzichtelijk waren, hebben we de merken op basis van deze marge opgedeeld in verschillende groepen. Voor iedere marge groep hebben we een campagne aangemaakt waardoor we we in staat waren om het budget en de doel-ROAS op een strategische manier te bepalen. De budgetten en doel-ROAS stelden we zo in dat producten met een hogere marge meer gepusht werden en ook producten met een lagere marge hun winstgevendheid behielden.

P1189060
P1189048
P1189092
P1189023
P1189064
P1189100
P1189095
P1189089
P1189062
P1189024

''Multiply is voor Van Os de ideale partner, meedenkend op ons niveau en klare, duidelijke (en de door ons gewenste korte) taal. Onlangs samenwerking geïntensiveerd en vooral veel belangrijke data (onder andere marge) gedeeld, zodat Multiply beter kan "sturen". Voor de nabije toekomst voorzie ik meerdere nieuwe projecten en een verhoging van onder andere Google Ads. Oftewel prima samenwerking, zo gaan we vol door!!''

Hein van Os - Eigenaar Van Os tassen en koffers

De resultaten

Het resultaat is dat de campagnes in Google Ads rendabeler zijn geworden, omdat de budgetten en doel-ROAS zijn ingesteld op basis van marge. Daarnaast zien we in vergelijking met de periode hiervoor een stijging van 44% in conversiewaarde en 3,48% in ROAS (Return On Ad Spend).

44%

groei conversiewaarde

3.5%

stijging van de ROAS

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

''Goed, Multiply helpt ons sturen door de kennis en expertise die ze in huis hebben. Je merkt de duidelijke kennis van de retailmarkt en hoe wij ons dan moeten gedragen. Het contact met Margriet is super fijn en transparant!'' 

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

''Multiply weet veel over de retailmarkt. Door deze kennis maken we samen beslissingen die vooralsnog alleen maar positieve gevolgen hebben.''

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

''Voor ons blijkt uit alles dat ze dé retail marketing specialist zijn. Ik denk dat het een gevoel is wat wij hebben en wat constant bevestigd wordt door de resultaten die we behalen. Kortom, als je wilt groeien is dit de juiste beslissing.''