Afbeelding2

Omzetgroei bij Van Dijk Store door strategische inzet Pinterest

Wat we inzetten
  • Pinterest Advertising
Doelstellingen
  • Via een nieuw kanaal omzetgroei realiseren
  • Digitale aanwezigheid versterken
Afbeelding2

Van Dijk Waalwijk is een high-end fashion winkel voor dames en heren. De winkel in Waalwijk heeft een oppervlakte van 3000 m2 met een uitgebreid aanbod van ruim 120 modemerken. De uitstraling is een perfecte mix tussen high end topmerken en toegankelijke labels.

Bij Van Dijk Waalwijk is gericht op het hogere segment. Het leveren van een unieke shopbeleving met een persoonlijke service staat bij Van Dijk Waalwijk centraal. De winkel is echt een plek voor liefhebbers van luxe en kwalitatieve kleding.

Eerder hebben we al een blog geschreven waarin we je leren hoe Pinterest als social-mediaplatform gebruikt kan worden om omzet en verkeer te verhogen. De concrete resultaten van onze inzet voor Van Dijk Waalwijk op Pinterest lees je in deze Retail Story.

Doelstellingen

In een concurrerende markt hebben we er met Van Dijk voor gekozen  om de digitale aanwezigheid te versterken en de verkoop te stimuleren door strategisch adverteren. We kozen hiervoor voor de inzet van Pinterest Advertising als nieuw kanaal.

Strategie en tactieken

Om de unieke stijl en het brede aanbod van Van Dijk Waalwijk in de spotlight te zetten, hebben we gekozen voor een gerichte aanpak op Pinterest. Door het inzetten van visueel aantrekkelijke Shopping Ads, hebben we de collectie laten schitteren op een (op dat moment) nieuw kanaal.

In deze marketingbeweging van Van Dijk Waalwijk hebben de Shopping Ads op Pinterest iets bijzonders bereikt. We hebben ingezet op automatische targeting van Pinterest, waarbij de doelgroep wordt bepaald op basis van details uit de advertentie. Op deze manier bereikten de advertenties een publiek dat affiniteit heeft met de aangeboden high-end modeproducten. Pinterest gebruikers zijn vaak op zoek naar inspiratie en nieuwe ideeën, waardoor we een interessante doelgroep hebben kunnen aanspreken én inspireren met de collecties van Van Dijk.

Resultaten 

Met de inspanningen hebben we verschillende resultaten gehaald. Pinterest is een platform met verschillende voordelen, zo is gebleken. Je bent vroegtijdig in beeld bij de consument, de kosten per klik zijn relatief laag en het bereik van een Pinterest advertentie is erg groot. 

  1. Stijging van de ROAS: Op de Pinterest inspanningen hebben we een stijging van de ROAS met maar liefst 5950% waargenomen. Dit was een grotere stijging dan van te voren werd verwacht. 
  2. Positieve CPA: Met een CPA (Cost Per Acquisition) van €3,69 bleken de kosten per acquisitie in positieve verhouding te staan met de gerealiseerde omzetgroei. Ondanks het niet strak definiëren van de doelgroep toch een goede CPA.
  3. Aanzienlijke omzetgroei: Het meest uitdagende doel was omzetgroei realiseren. Voor beide partijen was het spannend of Pinterest geschikt was om omzetgroei te realiseren maar de resultaten spreken voor zich. Er is een aanzienlijke omzetgroei gerealiseerd die in positieve verhouding staat met de kosten. Dit geeft aan dat Pinterest een platform is wat niet langer onderschat kan worden als het gaat om social media advertising.
Conclusie

Dankzij strategische Pinterest Advertising bereikte de klant niet alleen aanzienlijke omzetgroei, maar verstevigde het ook zijn merkpositie in een competitieve markt. De opmerkelijke ROAS en kostenefficiënte acquisitie tonen de effectiviteit van een goed uitgevoerde Pinterest Shopping Ads-campagne. 

Wil jij meer weten over adverteren op Pinterest? Ons team bij Multiply staat klaar om je hierbij te ondersteunen. Neem contact met ons op. Samen kunnen wij werken aan het inzetten van Pinterest om het onderdeel uit te laten maken van de online marketingstrategie.