De complete customer journey afdekken bij de Beste Webshop van Nederland
Wat we inzetten
- Google Ads
- Remarketing
- Google Shopping
- Display
- Datafeedmarketing
- Organische vindbaarheid
- Marketplaces
Doelstellingen
- Meer lokale zichtbaarheid creëren rondom winkels
- Groei op online gebied
- Meer winkelbezoeken
- Meer awareness creëren
Wie is OFM?
Only for Men, tegenwoordig OFM. , is dé webshop voor de mannen van Nederland. Het aanbod van topmerken bedient de moderne man door heel Nederland via 20 fysieke winkels. Daarnaast is de webshop niet alleen in Nederland beschikbaar maar ook voor onze zuiderburen.
OFM. en Multiply werken al 10 jaar effectief samen om de online positie van Only for Men te versterken, én met succes. Door de inzet van diverse kanalen waaronder Google Ads, Shopping en Microsoft Ads is de webshop elk jaar weer groter geworden.
Samenwerking
De laatste 12 maanden zijn de opbrengst via online advertenties gestegen met 61% ten opzichte van het jaar daarvoor. Niet alleen via tekst advertenties maar ook via banners en YouTube wordt gebruik gemaakt van advertenties. Waar de tekst advertenties puur gericht zijn op het genereren van conversies kan het gebruik van display banners zorgen voor een nieuwe doelgroep. Zo is het aantal nieuwe gebruikers van OFM. het laatste jaar gestegen met 32%. De aanwas van nieuwe gebruikers zorgt ervoor dat een steeds groter publiek bekend raakt met dé webshop voor mannen. Dit heeft zijn effect in de opbrengst over de gehele website welke in de laatste 12 maanden met 62% is gestegen vergeleken met de 12 maanden daarvoor. Ook heeft OFM. de Beste Winkelketen prijs gewonnen en de Beste Webshop in de categorie herenmode voor de vierde keer.
"Als je bij Multiply binnen loopt wordt het al snel duidelijk dat er een goede sfeer hangt. Je wordt er niet als een klant behandelt, maar als een partner. Samen ga je op zoek naar de juiste weg naar succes."
Multiply helpt ons al jarenlang onze online marketing kanalen optimaal te benutten. De online marketing wereld veranderd constant en Multiply is niet bang om mee te veranderen. Middels de juiste kennis en connecties van Multiply lukt het ons om consistent resultaat gericht te groeien.
Kelvin Koeleman
Marketing OFM.
De resultaten
Dat de samenwerking zijn vruchten afwerpt is dus duidelijk te zien in de cijfers en de groei die OFM. meemaakt. Dit motiveert ook om samen op zoek te blijven gaan naar nieuwe ideeën en technologieën om dezelfde groei door te blijven zetten. Zowel bestaande klanten als nieuwe klanten worden geactiveerd via alle online kanalen.
Dit heeft geresulteerd in het winnen van de 'Webshop Awards 2023 - 2024'

61%
meer omzet via adverteren
32%
meer nieuwe gebruikers
62%
meer omzet websitebreed