jansemode_logozwartvrijstaand_1_20200925_144530

Het effectief inzetten van verschillende online kanalen voor een maximaal resultaat

Wat we inzetten
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Google Shopping
  • Display
  • Remarketing
  • Datafeedmarketing
  • Organische Vindbaarheid
  • E-mailmarketing
  • Facebook & Instagram
Doelstellingen
  • 15% groei in opbrengsten
  • Meer websitebezoekers
  • Zichtbaar zijn via verschillende online kanalen
jansemode_logozwartvrijstaand_1_20200925_144530
Wie is Janse Mode Women?

Janse Mode Women is met 14 winkels in de loop der jaren uitgegroeid tot een professioneel georganiseerd filiaalbedrijf gericht op het midden en hoge segment in de betere damesmode.Janse Mode Women heeft zich tot een concept ontwikkeld met een heldere uitstraling. Het succes zit hem mede in de hoge mate van loyaliteit van de medewerkers en de mate van vakbekwaamheid aanwezig op alle disciplines.

De uitdaging

De uitdaging was om 15% meer (online) opbrengsten binnen te halen dan in 2019 en om nieuwe (potentiële) klanten te bereiken door het afstemmen van verschillende online marketing uitingen 

De aanpak

Er zijn een aantal zaken in gang gezet om het doel te behalen. Allereerst is er hard gewerkt aan de organische vindbaarheid door de website te optimaliseren en gebruiksvriendelijk te maken (zowel voor desktop als mobiel). Doordat er van tevoren een overzichtelijk marketing kalender was opgesteld was het voor iedereen duidelijk welke marketing uiting wanneer zou plaatsvinden en welke kanalen zouden worden ingezet om de doelgroep te bereiken. Voornamelijk e-mailmarketing heeft een belangrijke rol gespeeld bij het informeren van de doelgroep, we zien hier dan ook een groei van 81% in websitebezoekers en 88% groei in opbrengsten via dit kanaal. Omdat we naast de remarketing campagnes ook nieuwe potentiële klanten wilde bereiken die nog niet bekend waren met Janse Mode zijn er verschillende Social campagnes ingezet (op Facebook & Instagram) en hebben we de doelgroep geprobeerd te bereiken door het inzetten van verschillende Google Ads campagnes. 

"Multiply werkt al jaren voor ons en het voelt heel vertrouwd. Mooi om te zien is dat Multiply zichzelf steeds opnieuw uitvindt en zich dus blijft ontwikkelen. Multiply neemt ons bij de hand als het gaat om verbeteringen aan de site en komt met ideeën voor de webshop, e-mailmarketing en social media. We volgen niet altijd alle adviezen op en dat houdt ons beiden scherp."

Hans du Gardijn
Directeur Janse Mode Women

De resultaten
Dit jaar (2020) loopt Janse Mode Women voor op de doelstellingen die van te voren zijn gesteld. Zo is er een mooie groei in opbrengsten te zien over de verschillende kanalen zoals e-mailmarketing (+88%), organic search (+46%), paid search (+67%) en direct (+82%).

46%

meer transacties

65%

meer opbrengsten

55%

meer gebruikers

63%

meer nieuwe gebruikers

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

''Samenwerking is er inmiddels al weer heel wat jaren. We kennen elkaar en er wordt altijd snel gereageerd op vragen van onze kant. Bij dieper gaande vraagstukken reageert Multiply professioneel en zijn analyses onderbouwd.''

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

''Multiply is ook kritisch naar onze andere (webgerelateerde) partners en daarmee spreken betrokken partijen dezelfde taal. Verder zorgt Multiply er voor dat ook onze kennis naar een hoger plan gebracht wordt.''

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

''Prettig persoonlijk contact, met wie je ook maar te maken hebt. Multiply bestaat al meer dan 10 jaar, maar blijft wel de drive van een jonge club houden. De mensen van Multiply zijn nuchter en doortastend. Andere partijen zijn vaak gladjes en doen of zij de enige in de wereld zijn die weten hoe het in elkaar zit. Daar zijn wij niet zo van.''

6-img_8225_2_20200925_152018
1-img_8237_1_20200925_152011