gabor-logo

Groei door automatisering bij de eerste officiële Gabor shop ter wereld

Wat we inzetten
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Microsoft Advertising
  • Google Shopping
  • Display
  • Remarketing
  • Datafeedmarketing
  • Organische Vindbaarheid
Doelstellingen
  • Jaar op jaar groeien in omzet en kostenefficiëntie
  • Meer verkeer naar de webshop leiden
gabor-logo
Wie is Gabor Shoes?

Gabor Shoes is een schoenenwinkel keten die haar oorsprong kent in 1963. Vanuit daar groeide het aantal winkel naar drie en twee shop-in-shop winkels.

Gabor Shoes was in 1992 de eerste officiële Gabor Shop ter wereld. Gabor Shoes staat voor kwaliteit en heeft een echte passie voor schoenen. Dit komt tot leven in de winkels, waarbij de werknemers graag de tijd nemen en advies geven over schoenen en pasvormen.

De uitdaging

De uitdaging was om de omzet en transacties uit de webshop te verhogen.

De aanpak

In 2018 startte de samenwerking tussen Gabor Shoes & Multiply, sindsdien zijn er flink wat acties ondernomen om de doelstellingen te behalen. Google Shopping, Google Ads en Microsoft Ads werden ingezet om de online resultaten te verbeteren. Tijdens de samenwerking is ook de webshop onder handen genomen door Gabor Shoes. Dit resulteerde in een nieuwe webshop waarbij Multiply een belangrijke rol heeft gespeeld tijdens de migratie, om op deze wijze geen organisch verkeer te verliezen. Daarnaast is er veel contact tussen Gabor Shoes en Multiply om de online marketing prestaties te evalueren en te verbeteren.

"De samenwerking met Multiply ervaren wij als prettig. Het is een groot pluspunt dat zij snel reageren, alles duidelijk uitleggen en dit goed kunnen onderbouwen."

Britta Pijnenburg - Allround communicatiemedewerkster

De resultaten

Dit jaar (2020) heeft Gabor Shoes de online omzet jaardoelstelling al voortijdig behaald. Zo is er een mooie algehele groei in opbrengsten (+23%). Deze groei is te danken aan de groei van verschillende kanalen Paid Search (+12%), Organisch (+30%) en E-mail (+84%).

24%

meer transacties gerealiseerd

23%

meer opbrengsten

28%

groei conversie percentage

77%

daling bounce percentage

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

''De samenwerking verloopt goed. Op vragen krijgen wij snel antwoord en alles wordt goed onderbouwd.''

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

''De combinatie van kennis en communicatie. Ik heb het contact altijd als prettig ervaren en ze proberen echt met je mee te denken.''

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

''Het opzetten, onderhouden en verbeteren van online advertenties.''

gabor-sittard-banner_1_20201209_112243
gabor_enkelboots_2_20201124_115440
viavai_4_20201124_115505