dmq

35% groei in branded zoektermen bij Dutch Made Quality: dé specialist in design verlichting

Wat we inzetten
  • Data
  • Paid
  • Multiply Retail Model
  • Social
Doelstellingen
  • Groei in online omzet & bezoekers
  • Merkbekendheid verhogen voor de particuliere- en zakelijke markt
  • Online zicht- en vindbaarheid versterken
  • Implementeren van het Multiply Retail Model
dmq
Wie is DMQ - Dutch Made Quality?

DMQ verlichting staat voor unieke design verlichting voor zowel de particuliere als zakelijke markt. Het assortiment bestaat voornamelijk uit eigen producten welke ze samen met hun leveranciers ontwikkelen, hierbij staat een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding altijd centraal.Het assortiment loopt uiteen van vloer- en tafel lampen tot opbouwspots en buitenverlichting. Daarnaast zijn we bekend om onze trimless inbouw verlichting welke erg uniek is en breed wordt toegepast door verschillende architecten in het binnen- en buitenland.

Doelstelling

DMQ heeft met hun eigen merk de uitdaging om op zowel de particuliere markt als de zakelijke markt de merkbekendheid en afzet te vergroten. Door de implementatie van het Multiply Retail Model en de RACE-funnel worden de doelgroepen in alle fases van de klantreis bereikt. Dit zorgt voor een gebalanceerde mix van het vergroten van de merkbekendheid van DMQ en het genereren van (herhaal)aankopen.

Aanpak

Bij het bepalen van de marketingstrategie voor DMQ is binnen het Multiply Retail Model vooral gefocust op het vergroten van de merkbekendheid en het afvangen van de vraag naar de producten uit het assortiment van DMQ. Bij het vergroten van de merkbekendheid is voornamelijk gebruik gemaakt van visuele campagnes op de platformen Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube en Google Display. Deze visuele presentatie van de producten in combinatie met het merk heeft dan ook gezorgd voor een sterke stijging in het aantal zoekopdrachten naar DMQ. Om deze zoekopdrachten zo goed mogelijk op te vangen is gebruik gemaakt van Google Search en Google Shopping. Op deze manier begeleiden we de potentiële koper naar de juiste landingspagina’s en producten. We zien dus dat deze omnichannel en datagedreven marketingstrategie z'n vruchten heeft afgeworpen bij DMQ.

"We merken dat onze producten duidelijk zijn bij Multiply. Hierdoor weten ze wat er nodig is om campagnes helder en duidelijk op te zetten en onze producten te positioneren. Hieruit blijkt voor ons dat Multiply dé retail marketing specialist is."

Gerard de Zeeuw - Eigenaar DMQ - Dutch Made Quality

De resultaten

Bij DMQ zijn sinds de start van de samenwerking het aantal zoekopdrachten naar het merk DMQ met 35% gestegen ten opzichte van vorig. Het aantal websitebezoekers zijn met 63% gestegen. De stijging in websitebezoekers heeft ook voor een omzetstijging van 52% gezorgd. Door het kostenefficiënt inrichten en optimaliseren van de campagnes binnen Google Ads zien we ook dat de de marketingbudgetten nu efficiënter zijn ingezet. Waar de kosten met 16% gestegen zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar, zijn de opbrengsten met 490% gestegen. 

35%

stijging in branded zoektermen

63%

stijging in websitebezoekers

52%

stijging in totale opbrengst

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

''Fijne stabiele samenwerking waarbij we elkaar kunnen sturen. Voor vragen is er altijd iemand bereikbaar.''

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

''Social media verandert erg snel, dit zelf instellen is tegenwoordig niet meer te doen. Het begeleiden van de campagnes, analyseren en rapporteren is voor ons een toegevoegde waarde.''

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

''Voornamelijk de ervaring vanuit de retail vonden wij belangrijk. Het snappen van de online- én offline retailmarkt maakt de samenwerking prettig. Ook de online meetings zijn een toegevoegde waarde.''

dmq-4_1_20220930_131529
dmq-3_1_20220930_131525
dmq-2_1_20220930_131521
dmq-1_1_20220930_131451
afbeelding4_1_20220930_122426
afbeelding3_1_20220930_131455
afbeelding2_1_20220930_131048