219bcd90-7455-4f8d-9bf2-135ebfd3069f

Van een website zonder orders naar meer dan 560 orders per maand

Wat we inzetten
  • E-mailmarketing
  • Google Ads
  • Social
  • Affiliates
Doelstellingen
  • Verhogen van het aantal orders op de webshop
  • Vergroten van het aantal ''eigen klanten''
219bcd90-7455-4f8d-9bf2-135ebfd3069f
Wie is 4Kidsonly?

4Kidsonly is dé online speelgoedwinkel van Nederland, met meer dan 3000 artikelen hebben zij alles voor de kids. Van kinderartikelen met alle Disneyfiguren, zoals Mickey Mouse stepjes of Frozen Disney paraplu’s tot aan de allerstoerste speelgoedauto’s en allerschattigste knuffels. Op zoek naar je superheld? Bij 4kidsonly ben je aan het juiste adres.

Uitdaging 

99% van de verkopen van 4kidsonly.eu verliepen via Bol.com. De website genereerde maximaal 20 bestellingen per maand. Via bol.com moet een groot deel van de opbrengst worden besteed aan commissie. Daarnaast is 4kidsonly.eu geen eigenaar van de data waardoor lineaire groei lastig was.

Aanpak 

Voorbereiding

Na een grondige marktanalyse en het identificeren van trends en concurrenten, hebben we de doelgroep nauwkeurig gedefinieerd. Dit heeft ons geholpen om onze marketingstrategie te richten op de meest relevante potentiële klanten.

Verhogen van de conversieratio

Voordat we zijn begonnen met betaalde advertenties hebben we de website conversiegerichter gemaakt. We hebben de algemene website, de productpagina’s en de checkout van 4kidsonly.eu geoptimaliseerd en hiermee de gebruiksvriendelijkheid verhoogd. Dit heeft geresulteerd in een stijging van de conversieratio van 0,5% naar 1,5%.

Alles op de juiste manier meten

Na het analyseren van de doelgroep en het verbeteren van de website, hebben we Google Analytics beter geconfigureerd om nauwkeurige gegevens te verzamelen. Dit omvatte onder andere het instellen van de juiste doelen en het implementeren van filters en weergaven om gegevens op te schonen. Zo konden we na een bepaalde periode goed zien in welke kanalen we meer of minder tijd/geld moesten steken.

Nieuwe klanten krijgen via Google Ads en Meta Ads

Na het optimaliseren van de website en het goed inrichten van Google Analytics, zijn we aan de slag gegaan met Google Ads. We begonnen met het inzetten van Shopping advertenties. We zijn gelijkmatig de kosten gaan verhogen, omdat het belangrijk was de ROAS op een goed niveau te houden. Ook hebben we periodiek een lijst gemaakt met producten die niet winstgevend waren. Deze producten hebben we uitgesloten om de ROAS elke maand beetje bij beetje te verbeteren. De ROAS steeg hierdoor met 100%. 

Via Meta Ads hebben we middels video’s en etalage advertenties de merkbekendheid van 4Kidsonly vergroot. Door deze merkbekendheid konden we meer impact maken met de Shopping Ads. Met de RACE-funnel hebben we gezorgd dat de juiste personen de juiste content op het juiste moment te zien kregen. Zo hebben we ouders van jonge kinderen die nog nooit op de site zijn geweest een video van 4Kidsonly getoond. De mensen die de video langer dan 8 seconden bekeken, hebben we opnieuw benaderd en een overzicht van de collectie getoond. Alle websitebezoekers zagen via dynamische remarketing advertenties de producten die ze hadden bekeken op de site van 4Kidsonly. Zo is 4Kidsonly in elke fase van het aankoopmodel aanwezig.

Herhaalaankopen genereren met e-mailmarketing

Via onze e-mailmarketing strategie hebben we goed gebruik kunnen maken van de nieuwe klanten die de website kreeg. Door een marketingkalender te maken die inspeelt op bijvoorbeeld Kerst en Sinterklaas konden we periodiek nieuwsbrieven te sturen. Daarnaast hebben we automations en personalisaties ingezet om zo goed mogelijk in te spelen op de actualiteit bij klanten en hierdoor de openratio met 40% verhoogd. Ook hebben we het aantal nieuwsbriefinschrijvers weten te verhogen van 400 naar 6000.

Alleen betalen voor de daadwerkelijke orders via Affiliate Marketing

Via een affiliatie programma hebben we links naar 4Kidsonly kunnen plaatsen op andere websites. De zekerheid van pas betalen bij een bestelling maakte dit een succesvol kanaal voor 4Kidsonly. Bijna 20% van de bestellingen gaan nu via affiliatie. Een groot voordeel ten opzichte van bol.com is dat de orders op je eigen website plaats vinden waardoor de klantdata en website data onder eigen beheer valt. Daarnaast is de commissie van 10% een groot voordeel voor partijen die snel willen groeien zonder al te veel risico te nemen.

'' Ik ben buitengewoon tevreden over onze samenwerking met Multiply. Hun toewijding aan kwaliteit en efficiëntie heeft de verwachtingen overtroffen. De naadloze samenwerking en het begrip van onze specifieke behoeften hebben het mogelijk gemaakt om onze verkopen door het dak te laten gaan. Samen streven we naar excellentie, en ik kijk uit naar een komende periode van onze vruchtbare samenwerking.'' 

Maurice Puype - Eigenaar

De resultaten

Het aantal bestellingen zijn in één jaar tijd van 20 naar 300 per maand gestegen. In anderhalf jaar naar zijn deze zelfs naar 560 per maand gestegen. Het aantal orders blijft ook nu nog elke maand met ongeveer 10% stijgen.

87%

meer bestelligen in het laatste half jaar

92%

meer conversies op de website

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Multiply?

''Korte lijntjes en een goede samenwerking. Het blijft helaas wel eens bij ons liggen dat er vertraging is, maar er starten 2 nieuwe medewerkers voor de online B2C handel.''

Waar vinden jullie Multiply de meeste waarde toevoegen?

''Bij het ondersteunen en opzetten en analyseren van marketing campagnes.'' 

Wat zijn redenen om met Multiply te werken?

''Multiply laat zien door kennis en expertise resultaat te kunnen boeken. Zo hebben ze bij ons de zichtbaarheid sterk verhoogd en door middel van waardevolle analyses en budgettering het aantal orders in de lift gezet!''

Waaruit blijkt dat Multiply dé retail marketing specialist is? 

''Het is voor ons echt een vertrouwd gevoel om met de collega's samen te werken naar hetzelfde doel. Multiply heeft ons vertrouwen beantwoord met waanzinnige resultaten, het vertrouwde gevoel en het samenwerken naar steeds mooiere en grotere doelen is voor ons een bevestiging van het specialisme van Multiply.'' 

ff