spotlight

Onze populairste blogs van 2023

Noah

17 januari 2024

Afgelopen jaar zijn er veel verschillende onderwerpen aan bod gekomen in onze blogs, en elke blog bevat unieke inzichten en praktische tips om jouw organisatie verder te helpen. In deze blog vind je de 5 meest gelezen blogs van van 2023. Deze samenvatting is bedoeld om de meest trendvolle en invloedrijke blogs op een rijtje te zetten.

  1. Trends en ontwikkelingen (online) retail 2023 & 2024
  2. 3 tools om de laadtijd van je website te testen
  3. Zo werkt de Customer Journey
  4. Adverteren op Instagram: De mogelijkheden en voordelen
  5. Terugblik en cijfers retail 2023
1. Trends en ontwikkelingen (online) retail 2023 & 2024

In onze meest gelezen blog nemen we je mee in de trends en ontwikkelingen in de retail branche. Het hele jaar hebben wij belangrijke ontwikkelingen in de gaten gehouden om de blog up-to-date te houden. Het resultaat? Een waardevol overzicht met de belangrijkste trends en ontwikkelingen die jij als retailer moet weten. Zo zien we bijvoorbeeld het steeds groter wordende belang van een goede omnichannel strategie, waarin klanten één merkervaring beleven, zowel online- als offline. Verder zien we de invloed van AI verder toenemen in de retail markt. Je kan niet langer achterblijven als retailer door het niet te gebruiken. Daarnaast is het steeds belangrijker om een écht unieke winkelervaring te geven. Dit houdt in dat je klanten op een een persoonlijke manier benadert en service verleent. We hebben nog veel meer trends vastgesteld in het afgelopen jaar, deze lees in de volledige blog

2. 3 tools om de laadtijd van je website te testen

Altijd al eens willen weten hoe snel jouw website is? Wij delen 3 tools om de websitesnelheid te testen. Een langzame website is de voornaamste reden dat consumenten afhaken. Consumenten willen snel resultaat van hun zoekopdracht en haken vaak af als de website niet is geladen binnen 3 seconden. Dus kan je de snelheid van een website verbeteren en versnellen, hoe dit moet, lees je ook in de blog

3. Zo werkt de customer journey

De customer journey is altijd al een belangrijk begrip geweest binnen de (digitale) marketing. Toch wordt hier door veel bedrijven niet goed rekening mee gehouden in de marketing. De customer journey kent steeds meer touchpoints en het belang van een persoonlijke benadering is steeds belangrijker. Bij Multiply begrijpen we het belang van elke fase in de customer journey. Onze RACE-funnel benadering - Reach, Act, Convert, Engage - stelt ons in staat om de customer journey effectief in te richten. Wil je alles hierover weten? Lees dan deze blog

4. Adverteren op Instagram: De mogelijkheden en voordelen

Instagram is het social media platform met de meeste gebruikers en de breedste doelgroep. Niet gek dus dat veel grote bedrijven adverteren op Instagram en actief gebruikmaken van de functies. In deze blog zetten we de mogelijkheden voor het adverteren op een rij en kijken we welke advertenties welke resultaten opleveren en wat hier de voordelen van zijn. Lees alle informatie in onze blog.  

5. Terugblik en cijfers retail 2023

Tot slot hebben we een blog geschreven met de belangrijkste cijfers van 2023. Alles over faillissementen, inflatie en afzet is hierin terug te lezen. Veranderend consumentengedrag zorgt bijvoorbeeld voor een volumekrimp voor het eerste in jaren. Daarnaast is zichtbaar geworden dat er een verschuiving van fashion naar food plaatsvindt in de winkelstraten. Deze blog vertelt je de belangrijke cijfers uit 2023 waardoor je goed kan terugblikken en vooruitkijken. 

Ook dit jaar zullen wij weer iedere week een blog schrijven om de belangrijkste informatie die jij als retailer nodig heb te delen. Wij snappen dat je graag op de hoogte wil blijven, maar dat je ook vergeet iedere week of maand naar onze website te navigeren om deze blogs te lezen. Daarom delen wij deze blogs ook in onze nieuwsbrief, zodat jij automatisch iedere maand op de hoogte blijft. Schrijf je daarom snel via de optie hieronder! 👇🏼👇🏼