spotlight
Microsoft Shopping Ads nu ook in Nederland
Waar het in Google al lange tijd mogelijk is om te adverteren met een shopping advertentie, was dit bij Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) nog niet mogelijk in Nederland. Wij hebben inmiddels de eerste testen gedaan bij onze klanten en wij zijn enthousiast!
Wat is Microsoft Shopping?
Voor degenen die bekend zijn met Google Shopping zal deze alinea bekende informatie geven, want in de basis in Microsoft Shopping hetzelfde als Google Shopping. Een type campagne waarbij je op basis van de productfeed kan adverteren. Een productfeed is een overzicht van alle producten die in een webshop beschikbaar zijn met alle eigenschappen van een product. Wanneer iemand een zoekopdracht doet die overeenkomt met een van jouw producten zal deze vervolgens naar boven komen met een titel, afbeelding, prijs en de naam van de webshop. In de zoekmachine Bing ziet dat er zo uit:

Waarom zou je gebruik moeten maken van Microsoft shopping ads?
Vaak zijn Google Shopping campagnes de campagnes waar het meeste verkeer en de beste resultaten uit komen. Dat dit type campagne nu ook in Bing beschikbaar is zorgt ervoor dat je ook meer verkeer vanuit de zoekmachine Bing kan krijgen. Daarnaast is de doelgroep die gebruik maakt van Bing vaak een wat oudere doelgroep (die wellicht niet weten hoe ze hun standaard zoekmachine moeten wijzigen🙊). Ook liggen de kosten die je moet betalen om zichtbaar te zijn nog relatief laag. Het aantal partijen dat hierop adverteert ligt namelijk nog een stuk lager dan in Google Shopping.
Op het moment is Microsoft Shopping nog niet publiekelijk beschikbaar, maar doordat wij partner zijn van Microsoft ads kunnen wij op aanvraag een account laten goedkeuren voor Microsoft Shopping. Wil jij nu ook gebruik maken van Microsoft Shopping? Neem dan nu contact op!