news
Grote impact coronacrisis op online verkeer
Afgelopen dinsdag 21 april werd bekend dat de overheid de maatregelen en de intelligente lockdown zijn verlengd tot en met 19 mei. Vergunningsplichtige en meldplichtige evenementen worden verboden tot 1 september. De impact van het Corona virus op de maatschappij en het bedrijfsleven is groot.
Doordat de maatregelen nu verlengd zijn tot 19 mei betekent dit dat we met z’n allen nog langer in hetzelfde schuitje zitten. De situatie zoals deze voor veel bedrijven de afgelopen weken was zal dus nog even doorzetten. Maar hoe ziet het online verkeer er op dit moment uit en zien we al verschillen in het zoekverkeer online? Wij hebben bij onze klanten gekeken wat de impact is en hebben een aantal statistieken erbij gepakt.
Wij hebben een overzicht gemaakt van de periode in maart na de overheidsaankondiging met de cijfers zoals deze in april zich voordeden.
We zien dat ten opzichte van de periode vlak na de aankondiging van de maatregelen er een stijging heeft plaatsgevonden van een aantal belangrijke statistieken. Dit zegt ons dat er ondanks de crisis online ook kansen liggen om je online omzet te laten groeien.

Om een groei te behalen is het dus belangrijk om je marketingmix goed af te stemmen op de huidige kansen. Wij hebben een scorecard ontwikkeld die inzicht geeft in de grootste kansen voor jouw website op dit moment. Daarnaast geeft Google ook advies wat je zou kunnen doen in deze periode. In hun artikel geven ze aan dat je bijvoorbeeld het volgende zou kunnen doen:
- Blijf communiceren met je bezoekers. Geef duidelijk aan hoe het zit met lever- en openingstijden.
- Check of je huidige marketingmix nog relevant is in deze periode en schakel hierop.
- Maak gebruik van Google Trends om het zoekgedrag van je doelgroep te analyseren.
Nu duidelijk is dat de maatregelen nog wat langer kunnen duren is het ook belangrijk om weer een plan te maken hoe de komende periode eruit ziet voor jouw bedrijf. Hulp nodig, neem dan nu contact op met Multiply.