samenwerking

Channable Partner Event 2024: inzicht in de nieuwe features

Multiply

22 maart 2024

Als Channable Gold Partner waren wij ook dit jaar weer aanwezig bij het jaarlijkse exclusieve Channable Partner Event. Dit jaar werd het georganiseerd op de inspirerende evenementenlocatie DeFabrique in Utrecht. Tijdens deze dag kregen we inzicht in de roadmap van Channable, hebben we een masterclass bijgewoond en werd de award van de "best use case of the year" uitgereikt. Vooral de nieuwe features zijn relevant voor het laten groeien van onze klanten. We vertellen je in deze blog meer over deze nieuwe features!

Performance Segmentation

Channable introduceert een nieuwe functie genaamd Performance Segmentation. Deze functie zorgt ervoor dat je meer controle krijgt over je PMax- en Shopping-campagnes. De functie stelt gebruikers in staat om campagnestructuren op te zetten door producten te labelen op basis van hun prestaties. Met de oplossing van Channable heb je snel inzicht in de prestaties van je producten en helpt het je om producten automatisch te categoriseren/labelen op basis van de prestaties. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je campagnes kunt opmaken op basis van deze labels en per label een aparte strategie kunt hanteren. In de praktijk zorgt dit ervoor dat jouw best presterende producten meer zichtbaarheid krijgen en andersom. Dit resulteert in een effectievere inzet van jouw budgetten.


Channable CSS

Channable introduceert hun eigen CSS. Met Channable CSS geldt net als bij andere 'CSS'en' dat je 25% meer biedingskracht krijgt op Google Shopping Ads. Bij het gebruik van Google's eigen CSS gaat uiteindelijk maar 80% in de veiling. Dat betekent dat als jij €1,- biedt er maar €0,80 de veiling in gaat. Bij het gebruik van Channable CSS gaat wel die volledige €1,- de veiling in. Vanuit Multiply zullen we nog moeten uitzoeken wat het voordeel is van Channable ten opzichte van andere Google CSS partners.


Meer nieuwe features op de roadmap

Verder komen er komend jaar nog meer toffe dingen aan. Als Channable Gold Partner zullen wij hier als eerste op de hoogte van zijn en zullen we hier wederom een blog over schrijven wanneer bekend is wat en wanneer deze features live zijn. Zoals binnen iedere organisatie is AI natuurlijk ook een belangrijk thema binnen Channable. Op de partnerdag kregen we te horen dat de komende tijd goed gekeken gaat worden naar hoe ze de krachten van Channable en AI kunnen combineren. We zijn benieuwd!

Uiteraard gaan we uitzoeken hoe we de gloednieuwe features voor onze klanten kunnen inzetten om ze te helpen met groeien. Wil jij alvast weten of één van bovenstaande features voor jouw organisatie interessant is? Neem dan contact met ons op.