how to

7 tips om met je online kanalen meer bezoekers naar de winkel te trekken

Michael

18 augustus 2021

Als retailer wil je natuurlijk dat er meer bezoekers naar de winkel komen om ook hier de omzet te verhogen. Maar hoe doe je dat nu precies? In dit blog gaan we in op de vraag hoe je met je online kanalen meer bezoekers naar je winkel kunt trekken.

Laat winkelvoorraden zien

Door te laten zien of een product op voorraad is in de winkel geef je aan jouw potentiële klant het vertrouwen dat ze niet voor niks de trip naar de winkel moeten maken. Hoe minder moeite er gedaan moet worden, hoe groter de kans is dat ze naar jouw winkel toekomen.

winkelvoorraad-productpagina
Zorg voor winkelpagina’s op je website

Om het makkelijk te maken voor je klant is het goed om aparte winkelpagina’s op je website toe te voegen. Laat hierbij bijvoorbeeld openingstijden, contactgegevens, locatie gegevens en foto’s zien, zodat er gelijk een goed beeld kan worden verkregen van de winkel.

winkelpagina-website
Wees actief op Google Mijn Bedrijf

Met Google Mijn Bedrijf kan je jouw winkels beheren in Google. Door dit actief te doen, kan je ervoor zorgen dat je lokaal meer zichtbaarheid krijgt binnen Google. Post dus bijvoorbeeld regelmatig nieuwe foto’s, vraag om reviews van bezoekers, voeg jouw producten toe en publiceer zo nu en dan nieuwe posts. Tip! Maak gebruik van de tool Loqatio, waarmee je jouw Google Mijn Bedrijf eenvoudig kan updaten. Deze tool is tot en met 4 vestigingen gratis te gebruiken.

Google-my-business

Social Media

Wist je dat je op Facebook ook een aparte pagina kan opmaken vergelijkbaar met Google Mijn Bedrijf? Op deze manier kunnen je Facebook volgers ook alle informatie over jouw winkel(s) rechtstreeks op je Facebook-pagina vinden.

Gratis lokale Google Shopping

Via gratis Google Shopping is het mogelijk om al jouw producten te laten zien aan de doelgroep die zoekt naar een product. Er bestaat daarnaast een uitbreiding op deze standaard, waarbij je ook direct kan laten zien of het product op voorraad is in een winkel in de buurt. Een uitstekende manier om in Google te laten zien of het product waar iemand naar op zoek is ook echt op voorraad is in jouw winkel.

lokale-winkelvoorraad-google-shopping
Lokale advertentiecampagnes

Op zowel Google, Bing, Facebook en Instagram is het mogelijk om advertenties te starten die je lokaal in een straal om je winkel kan uitvoeren. Op die manier weet je de doelgroep te bereiken die zich in de buurt van je winkel bevindt. Door met advertenties uit te lichten waarom ze naar je winkel moeten komen, kan je er dus voor zorgen dat de bezoekersaantallen in je winkel stijgen.

Events

Een event in de winkel kan ervoor zorgen dat de bezoekersaantallen toenemen. Met je online kanalen kan je er dan voor zorgen dat je bezoekers ook op de hoogte zijn van het evenement. Een aantal dingen die je online kan doen ter promotie:

  • Promoot het event op je website, bijvoorbeeld in een banner op de homepage of op de winkelpagina. 
  • Stuur iedereen die eerder in de winkel heeft gekocht een nieuwsbrief over het evenement dat gaat plaatsvinden. 
  • Maak via Facebook  een evenement aan en stuur vervolgens een notificatie naar de volgers van je Facebook-pagina.
Meer tips?

Wil je nog meer tips hoe je meer bezoekers naar je winkel kan krijgen? Neem dan nu contact op! We kijken graag met je mee naar de mogelijkheden.