news
3 nieuwe Google Ads functies voor retailers
Google blijft continu bezig om de advertising omgeving te innoveren. Dit is immers één van hun belangrijkste inkomstenbronnen. Multiply heeft als agency én Premier Partner van Google het voordeel dat we al eerder toegang krijgen tot verschillende bèta functies in Google Ads met als doel om te testen en analyseren of de prestaties van de campagnes beter worden. Binnenkort zullen er weer een aantal interessante functionaliteiten worden doorgevoerd. De meeste hiervan zitten nog in de bèta fase, maar we sommen ze alvast voor je op.
Google Image Extensions
Bij Bing Ads is het al enige tijd mogelijk om 'image extensions' toe te voegen, maar ook bij Google Ads zal dit dus binnenkort mogelijk zijn. Met de image extension zal het mogelijk zijn om een afbeelding/banner toe te voegen aan een tekst advertentie. Hierdoor kan je voor specifieke producten of merken extra informatie meegeven aan de potentiële websitebezoeker. Volgens Google zal het toevoegen van een image extension zorgen voor een stijging van 10% in de doorklikratio. Zeer interessant dus om in te zetten en zo meer verkeer naar je website te trekken.

Pick-up later in Google Shopping
De pick-up later functie zal voornamelijk interessant zijn voor retailers die naast online verkoop ook mensen naar hun fysieke winkel willen trekken. Het zal dan namelijk mogelijk zijn om via Google Shopping met producten te adverteren die op een later moment opgehaald kunnen worden in de winkel. Dit houdt dus ook in dat je het product niet op vooraard hoeft te hebben wanneer het zichtbaar is in Google Shopping en in je webshop. Een belangrijke vereiste om de pick-up later functie te gebruiken, is dat je gebruikt maakt van local inventory ads. Hier schreven we al eens eerder een blog over. Vervolgens dien je de voorraadstatus door te geven in de Google Shopping feed. Daarnaast moet het ook mogelijk zijn om in het winkelwagenproces te kiezen voor de optie ‘verstuur naar de winkel’.

Lead-formulieren via Google Display
Het is al enige tijd mogelijk om lead-formulieren toe te voegen als extensie aan zoekcampagnes. Binnenkort zal dit ook mogelijk zijn om toe te voegen aan display campagnes. De grootste verandering zit hem hierin vooral in de call-to-action. In de huidige vorm plaats je een call-to-action naar een aansluitende landingspagina, maar wanneer je de 'lead-form extensie' toevoegt, zal je vanuit de banner direct het lead-formulier kunnen invullen. Mocht de betreffende persoon zijn ingelogd met zijn Google account dan worden de gegevens al automatisch ingevuld en hoeft de persoon dit alleen nog te bevestigen. De display campagnes kunnen op die manier dus ook al lead generator functioneren.

Benieuwd naar de bèta’s? En benieuwd of ze al beschikbaar zijn en hoe je dit het beste kunt instellen? Neem dan snel contact met ons op, wij helpen je graag!