vision
2021 van start: waar moet je aan denken?
We zitten alweer in week 2 van 2021. De week waarin we hadden gehoopt dat we beter nieuws zouden krijgen. Helaas was dit (nog) niet het geval en moeten we, zoals ons gisteren wederom werd verteld, nog even volhouden. Gelukkig is er ook licht aan het eind van de tunnel en moeten we vooruitkijken in 2021. Bij deze geven we je in ieder geval een aantal tips waaraan je moet denken nu 2021 is gestart.
Google My Business
Als het goed is en je onze adviezen uit deze blog hebt overgenomen, heb jij laatst je openingstijden In Google My Business aangepast of heb jij een speciale COVID-19 update gemaakt om aan je (potentiële) klanten te laten weten dat de winkel op dit moment gesloten is. Nadat we gisteren allemaal weer te horen hebben gekregen dat de lockdown met minimaal 3 weken wordt verlengd, moeten we dit helaas de komende tijd nog zo laten staan. Ons advies is wel om hier scherp op te blijven en de openingstijden of COVID-19 update aan te passen op het moment dat de winkels weer open mogen. Daarnaast is het ook vast goed om te kijken naar de feestdagen in 2021 en daarop je openingstijden aan te passen. Wij hebben deze alvast voor je uitgezocht, maar zijn natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde.

We willen je ook alvast een tip meegeven voor het moment dat de winkels weer open mogen. Het is dan namelijk belangrijk om in Google My Business aan te geven wat jij als winkel doet met de maatregelen die er dan gelden, wat er weer precies mag en waar de winkelbezoekers aan moeten denken. Is een mondkapje bijvoorbeeld verplicht? En laat jij als bedrijf bijvoorbeeld na elke klant je contactpunten desinfecteren? Door dit aan te geven, komen jouw klanten niet voor verrassingen te staan.

Website
Ook is het belangrijk om eens goed je website na te gaan. Moeten er bepaalde pagina’s gewijzigd worden nu het 2021 is? Of zijn er bepaalde uitingen waar je nu nog 2020 gebruikt en die gewijzigd moeten worden naar 2021? Bekijk dit voor jouw website/webshop en pas dit zo nodig aan.
Advertenties
In voorgaande jaren hebben wij gezien dat dit er één is die men nog wel eens vergeet. Dat je in februari er ineens achter komt dat je nog aan het adverteren bent voor je collectie van 2020. Dit moet natuurlijk voorkomen worden. Om de actualiteit te waarborgen, raden wij dus aan om goed naar je advertentie uitingen te kijken en deze waar nodig aan te passen. Vergeet daarbij ook niet te kijken naar de teksten in het beeldmateriaal dat je gebruikt voor je display/social campagnes.
Heb jij gezien dat je nog aanpassingen moet doen, maar kom je er niet uit hoe je dit (het beste) kunt doen? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag verder.